Best way and understanding is needed.

Amazon Ads.

KLIK DISINI KALAU ANDA RASA INI BLOG YANG ANDA SUKA!

Thursday, January 6, 2011

HARI KE 6 AKU KAT U.

PEGANG APA TU?
Macam biasa pagi-pagi kena bangun nak pergi bilik air, bagun pagi, berus gigi, cuci muka senang hati. Selesai mandi aku terus berjalan memakai  baju dan seluar, tak lupa juga untuk tarik zip keatas(biasanya aku lupa, patutlah ada pelajar perempuan hari 2 menjerit bila ak cakap nak pinjam dia, sebenarnya ak nak mintak dia tolong ajar math.hampeh). Pagi lagi rupanya dalam pukul 5 baru ak dah mimpi apa la tadi cakap aku lewat pergi kuliah, aduss. Baring balik atas katil dan aku mula berfikir sekejap baik aku berkhayal nak jadi kaya. Kaya....hmmh eh awak letcurer kan mari sini sekejap awak tahu ni kolej saya yang punya, sebagai pengarah saya nak letcurer saya semua datang awal, kenapa awak ni? "saya minta maaf pengarah saya punya kereta tayar pancit". "Saya tak nak awak lewat lagi, awak tu perempuan mari sini saya ada hukuman untuk awak, bukak baju sekarang".. Encik saya tak nak lah Encik buat camni....kalau urut badan Encik boleh lah jugak saya buat, saya malu la Encik". "Aidil bangun aidil ko tak nak pergi kuliah ke hari ni?" sapa cakap tak pergi, ak pergi? "Habis tu kenapa tak mandi lagi?" Dah la...baru aku sedar ak cuma mimpi, aduss dah best mimpi ak kenapa la farid kejut ak haha.


Sampai je kat bilik kuliah, ramai budak pandang ak pas2 gelak. Something yang tidak kena ni, member ak tegur aku cakap aku pakai baju terbalik,wahhhh.....terus ak pergi toilet nak betulkan baju, dan ini first time camni.janganlah ulang lagi, memang memalukan. Seperti biasa pengajaran bermula. Sambil aku lihat kedepan aku terpandang gadis idaman aku amirah yang pakai baju warna merahjambu, ouch you touch my heart, oh come to papa my baby. Aku senyum sorang-sorang(syok sendiri). Kawan sebelah bad mood tengok perangai ak, last-last aku dengar dia membebel "ko nak belajar ke nak bercinta" ak balas balik...."rileks la bro aku tak kacau ko pon"....muka dia merah padam dia cakap kat aku "habis 2 kalau ko tak kacau aku kenapa tangan ko pegang tangan aku ni".. aku gelak, "la sorry kamal ak tak sengaja". Lawak jugaklah bila fikir balik tentang apa yang berlaku kat bilik kuliah pagi tadi. Kini time aku ulangkaji apa yang diajar oleh Dr. halimi. Selepas ulangkaji dengan buat soalan serta menghafal aku mula menulis blog untuk hari ni, kebiasaan aku kurang tulis tentang aku tapi sebab menarik aku tulis jelah, mungkin tamat belajar kat U ni nanti ak baca balik cerita yang ak tulis untuk kenangan ak. :b

No comments:

Post a Comment

FACEBLOG.